Друк

Тютюн та алкоголь зникнуть з білбордів

Тютюн та алкоголь зникнуть з білбордів

Жодної реклами сигарет чи алкогольних напоїв на білбордах, сітілайтах, лайтбоксах, перетяжках і транспорті не залишиться після 1 січня наступного року. Такі закони прийняла Верховна Рада з метою покращити стан здоров'я українців та побороти згадані шкідливі явища у суспільстві

Також з першого дня першого місяця наступного року не можна буде рекламувати тютюну та спиртного на перших і останніх сторінках газет чи журналів. А в ефірі радіо й телебачення для цих видів товарів виділять спеціальний час.

Влада вирішила не забороняти рекламу цих товарів одразу, бо багато компаній уклали довгострокові контракти і їх розірвання могло би принести бізнесу значних збитків, — розповідає начальник КП “Адміністративно-технічна інспекція” Віктор Шумада. — Таким чином бізнесу пішли назустріч.

Наразі ж, за словами комунальника, частка тютюну та алкоголю у загальних обсягах зовнішньої реклами Тернополя становить приблизно 30%. Але обмеження, що їх застосують з нового року, не повинні спричинити простоювання щитів та сітілайтів незаповненими, говорить він.

  • Зараз у місті попит перевищує пропозицію, — пояснює пан Шумада. — І це пов’язане в основному із масштабними рекламними кампаніями декількох замовників.

Основними замовниками зовнішньої реклами у нашому місті є МТС, “Подоляни”, “Епіцентр_К” та “АРС Кераміка”, каже посадовець.

Не вважають, що через заборону зовнішньої реклами вказаних товарів виникне “рекламний голод” і власники білбордів, сітілайтів та інших засобів.

  • Думаю, що пропозиція не перевищить попит, адже вже тепер є багато “нейтральних” товарів та послуг, які шукають місця на ринку, — каже директор ТОВ “Маркетингові технології ПБС” Михайло Тимошик.

До речі, обмеження у рекламі не стосуватимуться шампанського українського виробництва, колекційних вин та вин, котрі представляють культурну цінність. Останні — це вина, що їх виготовили у давніх виноробних районах і їх оцінюють не тільки за якістю, а походженням.

 

Коментар

Владислав Газолишин, психоаналітик:

  • Одразу ж зазначу, що у Європі реклама тютюну та алкоголю взагалі винесена за межі міст. Безумовно, що вона впливає на людей із легковразливою психікою: молодь, дітей, підлітків. Вони чутливі до всього яскравого і швидше, ніж дорослі, потрапляють у залежність від поганих звичок. Реклама спиртного і тютюну не потрібна. Звісно, що її обмеження не спричинять зникнення споживачів згаданих продуктів, але тих, хто тільки розпочинає споживати алкоголь чи палити, поменшає.

Оригінал статті на сайті http://20minut.ua