Друк

Український бізнес повинен поважати себеУкраїнський бізнес повинен поважати себе, вважає тернопільський психоаналітик

Сліпо копіювати те, що пропонують заїжджі тренери з бізнесу та менеджменту, не варто хоча б тому, що у нас інший менталітет, переконаний тернопільський психоаналітик Владислав Газолишин.

Чимало відгуків прийшло на сайт 20minut.ua, коли ми запропонували його відвідувачам публікації про те, як налагодити успішний бізнес. Навіть найуспішніший американець, на думку більшості читачів, спробувавши вести власну справу в Україні, обов'язково “пролетить”. Мовляв, у наших реаліях виживає той, хто зміг пристосуватися. Який він – український підприємець, які риси допомагають йому, а які шкодять, запитали ми у психоаналітика Владислава Газолишина. Він має чималий досвід спілкування з нашими бізнесменами, бо давно проводить для них і їхніх підлеглих тренінги. Ми на все дивимося по-різному - Американські джерела треба переробляти – садити на наш ґрунт, - каже психолог. - Кожна країна, нація – українська, польська, російська, болгарська – має особливості, ментальність, звичаї. Якщо сліпо скопіювати шматок тексту навіть найвідомішого американського тренера з менеджменту і намагатися донести його суть до українця, то нічого не вийде. Найкращий варіант, на думку пана Газолишина, коли знання на тренінгу передає іншим бізнесмен, який їх пропустив через себе. Але він повинен мати бажання ділитися досвідом. - Є таке поняття, як етнопсихологія, - продовжує психолог. - Кожен народ дивиться на однакові речі по-різному. Американці всюди і до всіх «либляться». А в нас так не прийнято. Якщо посміхається, отже, чогось хоче або прагне обдурити, чи просто ви натрапили на ненормального. Це не означає, що ми злі чи невиховані, просто ми - інші. Зрештою, “підмивають” авторитет американських тренерів різного роду пройдисвіти. Пан Газолишин пригадав Роберта Флетчера, якого впіймали на кордоні із фальшивим паспортом. Повний курс тренінгів у цього американця коштував 3 тис. дол. Тому краще запрошувати місцевих тренерів. Їх принаймні знайти у разі потреби нескладно. Фахова підготовка + виховання Проблемою для місцевого бізнесу є й почуття меншовартості, притаманне слов’янам. - Чомусь ми вважаємо, що хтось – кращий за нас і ліпше у всьому розбирається, - розповідає чоловік. - Добре, що цей підхід вже відживає. Формується власна школа навчання бізнесу, не гірша за американську. Українці надто швидко прагнуть досягти того, до чого інші йшли століттями, вважає пан Газолишин. Так, робити демократичний бізнес ми ще не вміємо. У нас наразі краще йде справа, побудована на обмані, хитрощах. - Але більшість вже дійшла до того, що дурити партнерів і клієнтів не можна, а тому “рагульський” бізнес стає немодним, - помітив чоловік. - Тепер шанують порядних бізнесменів, і вони мають більше шансів на успіх у справах. Зрештою, це нині й безпечніше. Підприємцеві, який справді прагне успіху, варто стежити за собою, аби презентабельно виглядати, переконаний психолог. - Треба вчитися робити український бізнес, - додав він. - Варто виховувати повагу до себе, аби тебе поважали інші. Окрім того, без нормальної освіти тепер неможливо досягти успіху. Начитавшись літератури, але не маючи фахової підготовки, можна хіба розвалити бізнес. Родичів залучати не варто Часто до психолога за порадою приходять ті, хто готується до співбесід задля працевлаштування або мріє започаткувати власний бізнес. Доводилося панові Газолишину спостерігати і за тим, як люди ховаються у бізнес від сімейних проблем. - Часом підприємці приносять сімейні стосунки в бізнес – беруть на роботу родичів, - розповідає чоловік. - А тоді ні розрахувати їх, ні позбутися їх неможливо, хоча ці люди навіть зарплату не відробляють. З іншого боку – непорядок у бізнесі відразу відбивається на сім'ї. Часто виникають депресії, виразки шлунка, шкірні захворювання. Подолати це мазями і пігулками неможливо, тут здатен допомогти психотерапевт. Українські бізнесмени, на думку психолога, грішать тим, що набирають на роботу людей і відразу після випробувального терміну розраховують, щоб не платити. Таку можливість забезпечує перенасичений ринок праці. Однак з часом ділок такого типу наражається на ефект випаленої землі – до нього перестають іти люди. Зазвичай таке ведення бізнесу властиве неосвіченим підприємцям, які просто прагнули вкласти кудись гроші і намагалися їх не втратити. Тішить, що нині підростає нове покоління порядних бізнесменів. Вони виховані в інший час і добре знають, коли треба покладатися на закон, а коли ні.   - Щоправда, керівники фірм здебільшого ще не схильні проводити тренінги для своїх підлеглих, - бідкається чоловік - Але це тимчасово. Я більше ніж упевнений, що люди прагнутимуть до створення культури бізнесу все більше.
Оригінал статті на сайті http://20minut.ua